نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3484
-
الف
+

داریوش ارجمند: می‌ترسیدم «مالک‌اشتر» سریال «امام علی (ع)» شوم

«داریوش ارجمند» درباره ماندگاری سریال امام علی (ع) و کرکتر خودش در این سریال سخن گفت.

«داریوش ارجمند» بازیگر کهنه کار تیاتر،سینما و تلویزیون ایران درباره ماندگاری سریال امام علی (ع) و کرکتر خودش در این سریال سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «داریوش ارجمند» بازیگر کهنه کار تیاتر،سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در مجموعه سریال های «ستایش» شاهد بودند ، درباره ماندگاری سریال امام علی (ع) و کرکتر خودش در این سریال سخن گفت.

«داریوش ارجمند» با اشاره به این که امروزه دیالوگ‌های سریال «امام علی (ع)» جزئی از ادبیات مردم و نویسندگان شده، گفت: «داود میرباقری» و «حسین پناهی» روزها و ماه‌ها برای نوشتن این دیالوگ ها زحمت کشیدند تا نه بسیار پیچیده و فلسفی و نه آنقدر ادبی و سنگین باشد و اکنون نیز پلان‌های این سریال به‌عنوان مرجع در مراسم روزها و شب‌های قدر و شهادت امام علی (ع) مورد استفاده برنامه‌سازان تلویزیونی قرار می گیرد.

«ارجمند» در پاسخ به این سوال که چرا دیگر سریال‌هایی مثل «امام علی (ع)» ساخته نمی‌شوند، گفت: برای اینکه دیگر طرفدار ندارد. دوره ساخت «راه آبی ابریشم» و «ناخدا خورشید» گذشته و انگار آن‌گونه ساخت و پرداخت‌ها و کرکترها مُردند و رفتند.

بازیگر نقش «مالک‌اشتر» در سریال «امام‌علی (ع)» افزود: امروز آدم‌هایی هستند که سریال‌هایی مثل «امام علی (ع)» بسازند اما «امام علی (ع)» ساخته نمی‌شود چون حاضر نیستند بهای آن را بپردازند و حمایتش کنند.

«داریوش ارجمند» در ادامه با بیان این که بسیار خوشحال است که با «داود میرباقری« کار کرده ، افزود : آثار میرباقری همیشه حرف برای گفتن داشته است.

بازیگر کهنه کار سینما، تیاتر و تلویزیون ایران با اشاره به این که دنبال سریالی مثل «امام علی (ع)» نگردید،گفت : متأسفانه امروز فلم هایی ساخته می‌شوند که خجالت می‌کشیم با خانواده به تماشایشان بنشینیم.مخاطب آن سریال، آدم‌های مظلوم، ستمکش و ستم‌دیده بودند قطعاً پورشه‌سواران و بنزسواران به دنبال ساخت سریال «امام‌علی (ع)» نیستند.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: واقعاً ناراحتم که روزگار، روزگارِ کمیّت‌هاست و کیفیت در این فضا یک مُرده حقیقی است.

بازیگر نقش «مالک‌اشتر» با اشاره به این که فلمبرداری سریال امام علی (ع) 19 ماه زمان برد ، از دلایل ماندگاری این اثر گفت : سریال «امام علی (ع)» یک سریال ماندگار شد چون «میرباقری» متمرکز، با اندیشه و متخصص بود و عوامل پشت صحنه این سریال هم از بهترین‌های عرصه سینما و تلویزیون ایران بودند.

وی در پیوند با همین موضوع ادامه داد  : کسانی در سریال «امام علی (ع)» کار می‌کردند اصلاً به خاطر شهرت، بازی، پول و چیزهای دیگر نیامده بودند. فقط می‌خواستند ارادت‌شان به امیرالمومنین علی (ع) را نشان دهند. جالب است بدانید «داود میرباقری» روزهایی که فلمنامه «امام علی (ع)» را می‌نوشت پدرش از دنیا رفت. 

بازیگر سریال «ستایش» افزود : از طرفی دیگر حضور «حسین پناهی» در سریال «امام علی (ع)» بسیار تأثیرگذار بود. خداوند این بازیگر و نویسنده پژوهشگر را بیامرزد که واقعاً نابغه‌ای بی‌نظیر بود. همچنان «انوشیروان ارجمند»، «مهدی فتحی»، «بهزاد فراهانی» و «جمشید مشایخی» که همه آدم‌های بزرگی بودند و این تیم آمدند تا ارادت‌شان به امام علی (ع) را به نحو فرهیخته‌ای، فریاد کنند.

«ارجمند» در پاسخ به این سوال که چطور شد کرکتر «مالک‌اشتر» را پذیرفت، به تسنیم گفت : فکر می‌کنم توفیق بازی به عنوان کرکتر «مالک‌اشتر» حاصل آن ارادت و اجر صبری است که در کلبه احزان بدست آمد.بسیار ساده این کرکتر را نپذیرفتم و بسیار می‌ترسیدم از اینکه «مالک‌اشتر» سریال «امام علی (ع)» بشوم.

بازیگر سریال «یک تکه نان» با بیان این که معتقد است برای بازی به عنوان کرکتر «مالک اشتر» مبعوث شده ، گفت :  هرکس برای هر کرکتری مبعوث می‌شود به شرطی که قدر آن را بداند و بفهمد. کار آسانی نبود کرکتر «مالک‌اشتر» را بازی کنم. 

«داریوش ارجمند» بازیگر ایرانی متولد 5 اسد 1323 تهران است.

 او دارای مدرک ماستری تیاتر و سینما از دانشگاه پاریس و کارشناسی تاریخ و جامعه شناسی از دانشگاه مشهد است.

وی با بازی در فلم «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی به سینما آمد و در سال 1365 با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فلم فجر جای خود را به عنوان یک بازیگر خوب و قابل قبول تثبیت کرد.

بازی در سریال امام علی (ع) در نقش مالک اشتر شروع دوران شهرت وی بود سپس در دهه 80 و با بازی در نقش «حشمت فردوس» در سریال ستایش به اوج شهرت خود رسید.

در پیوند با این خبر بخوانید:

تصاویری قدیمی از کرکتر «حشمت فردوش» سریال «ستایش»
داستان سریال «ستایش 3»
ماجرای تصادف پسر داریوش ارجمند
«داریوش ارجمند» برنامه به وقت بهار
داریوش ارجمند: «ستایش 3» بیش از فصل های پیشین مورد استقبال قرار می گیرد/ مردم افغانستان هم وطنان من هستند

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر